You are currently viewing פריוויו עונת 2020-21: טורונטו ראפטורס / הלל הורוויץ

פריוויו עונת 2020-21: טורונטו ראפטורס / הלל הורוויץ

מאזן בעונה שעברה: 53-19, מקום שני במזרח
הפסידו בחצי גמר הפלייאוף המזרחי לבוסטון 3-4.

אולם: Scotia bank arena. האולם היה sold out בעונה שעברה. בת'כלס הנתונים האלה זה חרטה ענקית. אם הכרטיס "מכור" האולם נחשב מלא גם אם הכסאות ריקים. בעונה רגילה זה נתון לא רלוונטי… אז העונה?! בעונת 20-21 יתחילו את העונה בטמפה ויהיו הקבוצה השלישית בפלורידה.

מאמן: ניק נרס, מאמן העונה לשנת 19-20 טרום הבועה. למה הוא זכה? כי הוא לקח קבוצה שזכתה באליפות עם קוואי למקום דומה מאוד פשוט בלי קוואי. תוסיפו לזה את העובדה שההתקדמות של שחקנים כמו פרד ואן וליט, פאסקל, OG ועוד נעשתה תחתיו ותקבלו מאמן ראוי מאין כמוהו.

ג'נרל מנג'ר: מסאי יוג'רי.

העונה שעברה הייתה עונה מעניינת עבור כלל הNBA ועבור הקנדים בפרט. לא קל להיות אלופה שכבר לא טוענת לכתר. מצד אחד העזיבה של קוואי הורידה הרבה מהלחץ והציפיות שיכולות גם להפריע לקבוצה שמנסה לייצר repeat מצד שני יש איזשהו אנטי-קליימקס שלא תמיד קל לאוהדים או לקבוצה לקבל אותו. אתה רוצה לצעוק "אנחנו האלופים, תכבדו אותנו" אבל כולם יודעים שזו כבר לא אותה קבוצה.

אם יש משהו שהעונה הזו לימדה את טורונטו זה שחשוב לדעת גם מתי לזכות באליפות, הם חגגו עם האוהדים ברחובות, לא הייתה שום "בועה" או כוכבית על האליפות שלהם והתוצאות של קוואי השנה לעומת הרפטורס השנה נתנו הרבה כבוד לצוות המסייע של קוואי. תוסיפו לזה את הרפש שיצא בזמן האחרון מחדר ההלבשה של הקליפרס לעומת המקצוענות ברפטורס ואפשר להגיד שהרפטורס מיצבו את עצמם השנה עוד יותר כפרנצ'ייז משמעותי.

וזה בעייני שינוי מאוד משמעותי בNBA של העשור האחרון. הקבוצות נמדדות בשני מדדים, האם אתה קונטנדר? האם אתה פרנצ'ייז טוב. התקדמות בכל אחד מהאפיקים הללו היא חיובית. הרפטורס שיידעו בעונה שעברה שהם לא קונטנדרים הוציאו את המירב מהעונה, ייצבו את עצמם כווינרים וכקבוצה שמפתחת צעירים, מכבדת את השחקנים שלה ונחשבת כארגון טוב. סך הכל עונה מאוד מוצלחת.

ה"קיץ" השנה עמד בסימן לשמור על מי שחשוב לשמור, בעיקר פרד ואן וליט ולשמור מקום לשנה הבאה. לעניות דעתי הסיכוי שיאניס יגיע לטורונטו הוא אפסי אבל בלא שום קשר תמיד עדיף להיות קבוצה עם כמה שחקני בסיס פלוס מקום תחת תקרת השכר מאשר קבוצה עם המון חוזים בינוניים ואפס מקום. המשא ומתן עם גאסול נפל כנראה על העניין הזה כשהרפטורס לא רצו להציע חוזה ארוך טווח.

רוצו להזמין חולצות של FVV

את ואן וליט הרפטורס הצליחו להשאיר על חוזה גבוה אבל הגיוני ביחס לשחקן בגילו וברמתו, אני לא חושב שהם צריכים לצאת מגדרם ולדבר על חוזה מצויין אך מצד שני זה בהחלט חוזה שפוי שגם ניתן להעברה במקרה הצורך. העזיבה הגדולה היא בעמדת הגבוהים כאשר גם איבקה וגם גאסול עזבו. האם זה פוגע בטווח הקצר? כן. בטווח הארוך? אם אתה לא מתחרה השנה על האליפות אין לך למה לשמור בכח על עמדה שהיא לא יקרה בשוק בשביל שחקן מזדקן, אז נתנו להם ללכת לרדוף אחרי טבעת נוספת.

נשארו: או ג'י אננובי, כריס בושיי, טרנס דייויס, סטנלי ג'ונסון, קייל לאורי , פטריק מקאו, נורמן פאוול , פסקל סיאקם , פרד ואן וליט, אושיי בריסט , מאט תומאס, פול ווטסון.

הגיעו: ארון ביינס, דיאנדרה במברי, אלכס לן , הנרי אלנסון , מלאכי פלין , ג'יילן האריס, אליז ג'ונסון , יוטה וונטבה.

עזבו: מארק גאסול, סרג' איבקה, מלקולם מילר, רונה הולס ג'פרסון , דיוואן הרננדז.

‏‏מה ‏‏‏‏יהיה השנה?

השנה הזו תעמוד בסימן "בואו נאותת לשחקנים חופשיים". לרפטורס יש סגל שעל פניו אמור לקרוץ לשחקן שרוצה להגיע לצפון משתי סיבות. ראשית הם כבר הוכיחו עם קוואי שהם יודעים לקחת שחקן ולבנות סביבו קבוצה, שנית, יש שם שחקנים שעובדים קשה ורוצים להצליח ולא מפחדים להלחם בדרך, פאוול, ואן וליט, OG הם שחקנים שאתה רוצה לקחת איתך לקרב. תוסיפו לזה את פסקל שיש לו הרבה כשרון ואת לאורי שיחתום עוד זמן בטורונטו (לדעתי) במידה ותהיה אפשרות ריאלית להילחם על אליפות ותקבלו יעד אטרקטיבי לשחקן שרוצה להגיע למקום, להיות הכוכב הראשי ועדיין לדעת שיש לו עם מי לעבוד.

המטרות המרכזיות של טורונטו השנה יהיו לפתח את הצעירים בדגש על טרנס דייויס (בכפוף להליכים משפטיים) שהראה המון פוטנציאל בעונת הרוקי וOG שתאורטית כבר אמור כמה שנים לתת קפיצת מדרגה בצד ההתקפי של המגרש. העתיד של הקבוצה הזו תלוי בOG בעייני, וכבר כתבתי זאת שנה שעברה. אם התקרה שלו זה איפה שהוא כרגע לטורונטו יש קבוצה נחמדה, אם הוא יכול לבצע קפיצת מדרגה גם בתחום ההתקפי טורונטו תהיה במרחק של שחקן אחד מלהתחרות על האליפות.

חמישיה: קייל לאורי, פרד ואן וליט, OG, פסקל סיאקם, ארון ביינס

חמישיה שניה: נורמן פאוול, טרנס דייויס, כריס בושיי, דיאנדרה במברי, אלכס לן.

בגדול המחסור העיקרי של הרפטורס הוא בעמדה הכי נחשבת כיום בNBA הWing. אפשר להכניס שם את פסקל אם רוצים וOG בהחלט שם אבל שאר הרוטציה בכנפיים לא מדי מעניינת כאשר לרפטורס יש בק קורט חזק מאוד וכמה גבוהים נחמדים.

המנהיג בבק קורט

תחזית לעונה הקרובה

תחזית אופטימית: לטורונטו יש מאמן נהדר וג'נרל מנג'ר מדהים. תזכרו שהוא הביא את קוואי ואז הצמיד לו את גאסול. יוג'ירי מחולל קסמים, OG נותן קפיצת מדרגה וקייל ממשיך להדוף כל מה שזז עם הישבן שלו. הרפטורס מגיעים לגמר המזרח ואולי אפילו מגיעים לפיינלס. אם זה עבד למיאמי שנה שעברה אז למה לא לרפטורס השנה? בגמר הם אפילו מפסידים ללברון לא בסוויפ. לא יאומן!

תחזית פסימית: פציעה או שתיים לשחקנים מרכזיים מבהירה למסאי יוג'ירי שהעונה הזו לא הולכת לשום מקום. הוא מעביר את קייל בטרייד לפני שהחוזה שלו נגמר ואת פאוול בזמן שהמנייה שלו בנסיקה. הקבוצה מודחת בסיבוב הראשון של הפלייאוף אחרי עונה סתמית ביותר ומאבדת מניות לקראת שוק השחקנים החופשיים של העונה הבאה.

תחזית ריאלית: בתור קבוצה במזרח, שלישית השחקנים פסקל, קייל ופרד שווה פלייאוף. בנוסף על כך טורונטו כבר שנים היא קבוצת עונה סדירה נהדרת. יש שם שחקנים נהדרים שייעלו מהספסל כמו פאוול, בושיי ואני מאמין שנגלה כמה נוספים לאורך העונה, כזו היא טורונטו. הקבוצה תגיע לסיבוב השני בפלייאוף ושם תפסיד אחרי הופעה מכובדת.

פשוט תשאלו את מסאי….
Subscribe
Notify of
25 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin
10 בדצמבר 2020 8:08

פריוויו מצוין! מסכים עם כל מילה. בספר שלי ביינס עדיף על גאסול המקשיש ולא פחות טוב מאיבקה. אחלה מועדון ואחלה קבוצה.
.
תודה רבה הלל.

חגי "התותח" ניסני
Editor
10 בדצמבר 2020 8:28

עוקצנות קלה. בספר שלך גם צריך להטריד את קמבה על רוזיר (!) עם כל הכבוד לביינס שהוא סנטר נחמד ואחלה חבר לקבוצה אם לשפוט. אבל עם כל הכבוד יש סיבה שהוא מקבל חוזים יחסית נמוכים

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin
10 בדצמבר 2020 9:03

רוזיר שומר הרבה יותר טוב מקמבה, זול ובריא ממנו. קמבה מספיק טוב כדי להביא את שרלוט לפלייאוף אבל ברמות הגבוהות הוא לדעתי הופך לחסרון של בוסטון. רוזיר + עוד משהו עבור קמבה זה טרייד שעוזר לשתי הקבוצות.

אין קשר ישיר בין החוזה לבין היכולת – איבקה קיבל כמו טריסטאן תומפסון, וגאסול יכול היה, אני מניח, לקבל חוזה יותר גבוה אבל העדיף את הלייקרס. ביינס שחקן מצוין – מגן, חכם, חזק וקולע מצוין מבחוץ יחסית לאדם בגודלו.

חגי "התותח" ניסני
Editor
10 בדצמבר 2020 11:32

אני חושב שאתה מפספס בענק. זה שקמבה שומר לא מדהים זה נכון אבל אי אפשר לקחת לו את היכולות ההתקפיות המעולות שלו שכוללות ניהול משחק מצוין יצירתיות (נשארו רק עם טייטום כיוצר חוץ ממנו) יכולת לשחק פיק&רול ועוד. עשית אותו לבעיה של בוסטון אחרי פלייאוף אחד בבועה הזויה. זה בערך כמו שתגיד שעדיף לקליפרס את גבון קרטר על לו ווילאימס כי הוא שומר טוב יותר
.
רוזיר? שחקן בינוני שלא ולא יעיל התקפית. וזה עוד בלי לדבר שלא ראינו ממנו משהו מיוחד ברמות הגבוהות למעט אותה שלשה על הראש של בלדסאו.
.
לדעתי העניה איבקה עולה בכל פרמטר על ביינס.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מה שניסני אמר. בפלייאוף צריכים שחקנים יוצרים. בלי יוצרים אין נצחונות. והשוואה די טובה רק שהפער בין קמבה לרוזיר הטא יותר גדול מאשר בין סוויט לו לגבון

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin
10 בדצמבר 2020 13:06

בקיצור – נחיה ונראה.
.
באירוך – אני רואה בטייטום ובראון את השלד של בוסטון. סמארט עושה לעתים דברים יפים אבל מסכים שצריך יוצרים נוספים.
לדעתי עדיף היה להשאיר את הייווארד ולהטריד את קמבה, אבל גם בלי הייווארד אני חושב, בעיקר בשכר הנוכחי, שקמבה מוגבל ויגביל את בוסטון, ועדיף יוצר אחר, גם אם פחות טוב, כמו רוזיר, בעיקר אם הוא שומר טוב יותר.
.
באופן כללי יותר – מהשחקנים שעזבו את בוסטון, ועוד ללא תמורה, אפשר היה, לדעתי, לייצר רוסטר טוב יותר סביב טייטום ובראון – הורפורד, מוריס, הייוארד וגם ביינס. בוסטון 2018, בלי הייווארד וקיירי, הייתה לדעתי טובה יותר ממה שיש עכשיו.
.
לדעתי מאז הטרייד על קיירי איינג' פשוט עושה עבודה גרועה. שווה לבדוק את זה בצורה מסודרת בפוסט – מי מאוהדי בוסטון רוצה להרים את הכפפה?

עמיחי קטן
Admin
10 בדצמבר 2020 11:42

להסיק מסקנות על קמבה מפלייאוף שבו הוא שיחק פצוע וקיבל טיפול אישי מניק נרס לדעתי תהיה טעות קשה.
אני בתור בוסטון לא נותן את קמבה גם על כל שארלוט כרגע, אלא אם הבעלים שלהם מחליט לחזור לשחק.

חגי "התותח" ניסני
Editor
10 בדצמבר 2020 8:27

פריוויו מעולה הלל תודה רבה.
בדרך להפוך לספרס 0.8? ההמשכיות שלהם מרשימה מאוד גם בלי שחקני על

Smiley
Editor
10 בדצמבר 2020 8:36

יהיו טובים, אבל סיבוב שני זה הגג. המזרח התחזק ופשוט יש לפחות 4 קבוצות טובות מהן (וזה עוד בלי הנטס שאף אחד לא יודע איך הם יראו). גם אני שותף לדעה שאין ממש סיכוי ליאניס בקנדה.

Dor
Dor
10 בדצמבר 2020 13:36
Reply to  Smiley

במצב הסגלים היום אתה באמת יכול להגיד שאין סיכו שהראפס יקחו בסדרה את ההיט הסלטיקס פילי או הבאקס? נשמע לי קצת מוגזם. אין לי ספק שהם יתנו פייט טוב מול כל אחת מהקבוצות האלה ורק הבאקס כנראה ברמה קצת יותר גבוהה

Smiley
Editor
10 בדצמבר 2020 22:53
Reply to  Dor

הם יכולים לקחת סדרה מולם, אבל זה בגלל שהצד השני פישל בגדול. לא מצליח לראות אותם עוברים את אחת מהארבע הנ"ל.
לאורי התבגר בשנה. סיאקם הוא לא יותר ממספר 2 בקונטנדרית (וגם פה הוא עוד צריך לקפוץ מדרגה כדי באמת להיות כזה). והליגה פחות או יותר הבינה מי זה ואנווליט (שהוא שחקן מצויין אבל עדיין)

רועי ויינברג
Admin
10 בדצמבר 2020 9:53

פריוויו מעולה. אני חושב שזאת עונת מעבר לפני שיגיע סטאר ב-2021, לכן גם סיבוב ראשון יכול להיות ריאלי. אולי תהיה עוד קפיצה של נורמן פאוול שהיה מעולה כבר בשנה שעברה

Jonathan
Editor
10 בדצמבר 2020 12:03

לדעתי – התסריט הפסימי שנתת הוא הריאלי (מגיעים איפשהו ב-5-8 לפלייאוף, יוצאים בסיבוב הראשון).

asaf
10 בדצמבר 2020 12:48

תודה הלל. אני עם הריאלי. סיבוב שני כמו העונה. המזרח התחזק אבל טורנטו עם סגל שרץ יחד וגדל יחד ישמרו על כוחם. בלי ספק מתייצבים ניהולית כאחד הארגונים הטובים בליגה.

יואב
יואב
10 בדצמבר 2020 13:06

אני חושב שבושה הולך לפרוץ העונה
תודה הלל

golan
golan
10 בדצמבר 2020 13:07

אחלה פריוויו,
קבוצה סימפטית, עושים עבודה טובה בסה"כ.
נחלשו קצת בפרונט עם ביינס במקום גאסול ואיבקה, אבל לא בגלל זה לא יקחו אליפות.
גם OG ייתן קפיצה ביכולת, הם עדיין במרחק של שחקן טוב אחד מאליפות …

dor bloch
Editor
10 בדצמבר 2020 13:21

פסקל הוא השאלה הגדולה, מה גדולה, ענקית.

אם הוא סופרסטאר, טורונטו יכולה להיות שווה אפילו חצי גמר מזרח, ובעיקר היא אומרת לכל כוכב בליגה, תצטרף ואנחנו קונטנדרים. אם לא הם ערימת בינוניות. אומנם עם מקום תחת תקרת השכר. אבל ערימת בינוניות.

המשגיח
Admin
10 בדצמבר 2020 13:25

תודה רבה הלל.
אחרי שבעונה הראשונה שלך בטורונטו "הבאת אליפות" ובעונה השנייה "הבאת" קורונה, העונה הקבוצה שלך עברה לשחק בארה"ב.

בקיצור – תסיק מסקנות ויאללה, תחזרו הביתה 🙂

ולגופו של עניין – חושב שהיה להם קיץ בסדר סה"כ, ושבונים על פריצות משמעותיות של פאוול ו-אננובי.

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  המשגיח

ארצות הברית… טמפה.
באמצע העונה טורונטו תחליף את הלוגו שלה מדינוזאור לגופייה לבנה שזורקת נפצים על תנין.

Dor
Dor
10 בדצמבר 2020 13:40

תודה הלל. אם למדנו משהו מטורונטו בשנה שעברה זה לא להספיד אותם מוקדם. יש שם תלכיד נהדר שאפילו משתדרג בפלייאוף עם הגנת ברזל. ביינס תחליף נחמד אבל איבאקה הציב רף גבוה בפלייאוף האחרון. מצטרף למה שכבר כתבו קודם, סיאקם הוא הברומטר ושאלה גדולה איך ואם הוא יתקדם. אם סיאקם ו OJ יתפוצצו, לא יפתיע אותי בכלל אם הראפס יאיימו על גמר המזרח

עמיחי קטן
Admin
10 בדצמבר 2020 14:53

מעולה, תודה.
טורונטו הצטרפו לרשימת המועמדות לאסוף שחקן חופשי בכיר, וייתכן שזה ההישג הכי גדול של יוג'ירי. העונה אני מהמר על הפסד בסיבוב השני ואולי הראשון והקיץ הבא יהיה קריטי

אשך טמיר המקורי
10 בדצמבר 2020 15:12

תודה רבה.
ביינס תפור עליהם – יהיה כיף לראות.
מדובר בקבוצה שהשמות בה לא חשובים – כל nobody נהפך שם לשחקן תורם והקבוצה משחקת כיחידה אחת.
ידברו חזק בפלייאוף גם השנה.

מנחם לס
Admin
10 בדצמבר 2020 19:27

טורונטו חייבת כוכב אמיתי כדי לחזור לגדולה.
הצוות נראה לי כמודל לבינוניות – פלוס. נראה לי מספיק לפלייאוף אבל לא יותר. מין מקום 6-8. ההרגשה שלי בקשר לטורונטו היא
"SO???WHAT ELSE IS NEW
טורונטו – מלבד שתי עונות – טורונטו נשארת טורונטו: סמל לבינוניות טובה. חבל לי כי הם מועדון כזה סימפטי!
תודה הלל

צ'יקו
Admin
11 בדצמבר 2020 1:10

תודה הלל!! פריוויו מצוין!!

ירון, החלום
ירון, החלום
14 בדצמבר 2020 23:19

בס"ד
תודה, מסכים איתך